Public relations

Public relations (zkratka PR) znamená v překladu vztahy s veřejností a dnes je dobré PR součástí naprosté většiny firem a organizací v Česku i ve světě.
Společně s reklamou, podporou prodeje, osobního prodeje a direct marketingu tvoří komunikační mix.
Public relations můžeme rozdělit na interní a externí.
U interního PR budujeme vztahy s našimi zaměstnanci, dodavateli, společníky a podobně. V žádném případě neopomínejte interní PR, je stejně důležité jako to externí.
Do externího PR řadíme veřejnost, média, organizace nebo stát.

      K pochopení PR nám pomohou nástroje a metody, které využívá. Mezi ně řadíme:

      • Tiskoviny a publikace (zákaznické časopisy, zaměstnanecké časopisy, výroční zprávy, brožury, tiskové zprávy, zprávy o společnosti,…)
      • Firemní identita (logo, vizitky, typografie, jednotné užití barev, hlavičkové papíry, webové stránky,…)
      • Veřejné a firemní akce (přednášky, veletrhy, konference, akce pro veřejnost, dny otevřených dveří, večírky,…)
      • Aktivity spojené se sociální odpovědností
      • Krizová komunikace
      • Lobbování

      Neexistuje žádný jednotný vzorec pro každou firmu či organizaci, jak dělat správně PR. Proč? Protože každá firma je jiná a každá potřebuje něco jiného. Proto naši zkušení odborníci a poradci na public relations Vám pomohou vytvořit PR strategii, která bude ušitá přímo na míru dle potřeb firmy. Zkrátka to správné PR Vám udělá právě naše agentura. Nezapomeňte, první krokem k úspěchu je ozvat se a nebát si říct o pomoc.

      PR online?
      Ano! V této nelehké době koronaviru to platí obzvlášť. Určitě jste si všimli, že spousta firem nepřestává komunikovat se svými zákazníky či zaměstnanci v online prostředí. A je to tak správné. Zkuste využít tento čas například ke zlepšení webových stránek, článků v online médiích, vytvářet kvalitní obsah na sociální sítí, online semináře a workshopy nebo třeba vytvořit zajímavé a oblíbené podesty. Fantazii se meze nekladou. I PR se dá dělat online z domova. Je možné také využít například spolupráci s youtubery nebo s instagramery, my Vám rádi poradíme, jak správně vybrat youtubery, kteří sledují Vaše cílové skupiny a zároveň nestojí majlant. Nezapomínáme ani na to, že úspěšná PR kampaň nemusí být drahá kampaň. A to přece všichni chceme.

      Autor:  Nela Ambrozková

      Spolupracovali jsme s